UNICEF komt wereldwijd op voor de rechten van kinderen, want deze rechten gelden voor álle kinderen, altijd en overal; dus ook in Nederland. Het net opgerichte team Jeugd gaat daarom aan de slag met de jongeren van 13-18 jaar. Aan de Campagnewinkel de vraag: wat is er nodig, wat is er mogelijk, wat doen collega’s en (belangen)organisaties al en, vooral: waaraan hebben jongeren behoefte en wat brengt hen in beweging. Kortom: hoe creëren we gezamenlijk een beweging voor kinderrechten!
Door voort te bouwen op eerder UNICEF doelgroepenonderzoek onder kinderen en jongeren, uitgevoerd door de Campagnewinkel, kon in relatief korte tijd een veelzijdige routekaart ontwikkeld worden die zowel het interne beleid, de strategische keuzes en toekomstige implementatie in kaart brengt, als de externe mogelijkheden en benodigdheden. Want; welke jongeren gaat UNICEF zich op richten en hoe, met welke doelstellingen?
Op deze, en meer vragen, zijn mogelijke antwoorden beschreven en zijn strategische doorkijkjes belicht. Met als motto: engagement moet je vooral ook gewoon doen!
Tags: burgerschap, strategie