Kom eten, drinken, dansen, naar muziek luisteren en film kijken in de open lucht op de eerste Amsterdamse Zonneplein Terrasjesdag in Tuindorp Oostzaan. Op zaterdag 23 juni staat het Zonneplein in het teken van de zomer met allerlei activiteiten voor jong en oud met lekker eten, drinken en nog veel meer. De dag wordt afgesloten met de vertoning van de filmklassieker De Jantjes in samenwerking met Eye.
De eerste Zonneplein Terrasjesdag staat in het teken van allerlei activiteiten op het plein die het begin van de zomer markeren. Het ‘Place des Vosges’ gevoel, maar dan gewoon in Amsterdam waar iedereen aan lange tafels kan eten en drinken en ‘proeven’ van de zomer. De dag start om 15.00 uur met allerlei activiteiten voor kinderen, moeders, vaders, opa’s en oma’s. De poppenkast van de Dam komt met Jan Klaassen en Katrijn, er is kinderdisco en peuterdans, giga bellenblaas, een poëzie workshop voor oudere kinderen, Tarot, Ladies Beauty Lounge, een bandenplakcursus …. en nog veel meer.
De avond wordt afgesloten met lekker eten, een diner dansant en een echte Amsterdamse filmklassieker, De Jantjes, in de open lucht in samenwerking met Eye. En natuurlijk is er muziek.
Naast de ondernemers op het Zonneplein zijn ook andere rasechte Noordse ondernemers van de partij. Landmarkt komt met een zomerse barbecue. Il Pecorino luistert de terrasjesdag mediterraan op met een mobiele espressobar. Roord Binnenbouw zorgt voor een Paradesfeer met een eigen gebouwd filmscherm en Stadsherstel opent de deuren van het Zonnehuis. Weer of geen weer, de Zonneplein Terrasjesdag gaat door op 23 juni 2012 van 15.00‐23.00 uur.
Kijk hier voor het programma of ga hier naar de site! En hier lees je een artikeltje over onder andere Terrasjesdag in de Echo.
Achtergrond:
Het prachtige Zonneplein is het kloppend hart van Tuindorp Oostzaan en misschien wel het best bewaarde geheim van Amsterdam. Op het plein in Amsterdamse Schoolstijl en op vijf minuten fietsen vanaf de NDSM‐werf, vind je allerlei winkeltjes en het Zonnehuis, een van de oudste theaters van de stad met nog een bijna geheel authentiek interieur.
Tags: campagne, feel good, strategie